Τετάρτη 20 Ιουλίου 2011

ΠΙΚΡΑ ΚΕΡΑΣΙΑ

Καλημέρα..καλημερα...
Σημερα ηθελα να σας συστησω ενα βιβλιο που με μαγεψε. Τον τελευταιο καιρο δεν διαβαζω το αναλαφρο στυλ γιατι ειμαι της αποψης οτι αφου δινεις την ωρα σου στην αναγνωση καλυτερα να εχει καποιο νοημα. Ομως οι βιβλιοθηκες πλεον εχουν αδιασει και δεν εχουν πολλες επιλογες οποτε πηρα οτι μπορεσα να βρω. Και δεν εκανα λαθος εστω και κατα τυχη και οχι απο επιλογη. Ειναι κατι που το συστηνω εναιπιφυλακτα πλεον. Η γραφη του ειναι διαφορετικη. Απλη σαν να σου λεει ενας γνωστος σου μια ιστορια. Το ενδιαφερον μενει αμειοτο με απλα τεχνασματα. Ηρωες καθημερινοι με καλλιτεχνικο δωσιμο γραμμενοι. Παρα πολλα παιδια που γεννηθηκαν μερικα χαθηκαν αλλα ηταν ενα στοιχειο που καπου κουρασε. Σχεσεις που οσο εισαι μεσα στο βιβλιο- οπως και σε ολα του ειδους- λες πωπω τι γινετε εκει εξω και μολις το κλεινεις λες μακαρι να μου τυχαινε και εμενα ενας τετοιος ερωτας και αναρωτιεσαι γιατι δεν τον εχεις βρει ακομα. Να το κακο που εχουν αυτα τα μυθιστορηματα. Ομως πετυχε μετα απο καιρο να μου κρατα το μυαλο απασχολημενο για να δω την συνεχεια. Απο τα λιγα που το εχουν καταφερει τελευταια οποτε αξιζει. Ασε που εχει μεσα και την ημερομηνια των γενεθλιων μου, στοιχεια που με αντιπροσωπευουν οποτε να το παρετε.

Ο Δημήτρης Αλεξίου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1974. Η καταγωγή του είναι από το Αγρίνιο και τη Σκύρο. Αποφοίτησε από τη Νομική Σχολή Αθηνών, όπου σπούδασε Νομικές Επιστήμες, το 1995. Παράλληλα διατέλεσε μέλος, Πρόεδρος και Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Ομίλου Ελληνικών Λαϊκών Χορών "Ελένη Τσαούλη", από το 1991 έως το 2005, διδάσκοντας ελληνικούς χορούς και συμμετέχοντας σε εκπαιδευτικά προγράμματα σε θέματα της ελληνικής λαϊκής παράδοσης για παιδιά δημοτικού σχολείου. Είναι δικηγόρος και ζει στην Αθήνα με την επίσης δικηγόρο σύζυγο του Κάρυ Αερικού και τις δυο τους κόρες. 

Υποθέτω θα αναρωτιέστε κι εσείς αν υπάρχουν πικρά κεράσια και η απάντηση είναι ότι υπάρχουν, αλλά μόνο συμβολικά μέσα στα λογοτεχνικά πλαίσια της μυθοπλασίας του συγγραφέα. Όπως είπε ο ίδιος χαρακτηρίζει “πικρά κεράσια” ορισμένες αναμνήσεις, έντονα βιώματα που έχουν αφήσει γεύση μάλλον στυφή στις σκέψεις μας, αλλά που δεν κάθε περίπτωση δεν μπορούμε να αγνοήσουμε γιατί είναι κομμάτι του εαυτού μας. Ακόμα κι αν τα ξεχάσουμε τα πικρά κεράσια επανέρχονται στα όνειρά μας και μας υπενθυμίζουν θλιβερά όσα παρήλθαν και όσα θα έλθουν.
Η υπόθεση του βιβλίου ακολουθεί τη ζωή μίας γυναίκας με το παράξενο όνομα Πλουσία, μιας γυναίκας που γεννήθηκε το 1919 στη Σμύρνη με την είσοδο του ελληνικού στρατού και που όλα τα κομβικά σημεία της πολυτάραχης ζωής της συνέπεσαν με κομβικά σημεία της ιστορίας της χώρας μας. Όπως διευκρίνισε ο κύριος Αλεξίου, το βιβλίο του δεν είναι ούτε ιστορικό μυθιστόρημα, ούτε πολύ περισσότερο χρονογράφημα. Άλλωστε στο σημείο όπου διαφοροποιείται με τα υπόλοιπα δεκάδες βιβλία παρόμοιας θεματολογίας είναι ότι δεν βάζει τους ήρωές του να έχουν φανταστικούς διαλόγους με ιστορικά πρόσωπα και ούτε περιγράφει με γλαφυρό τόπο καταστροφές και θριάμβους του έθνους. Είναι ένα σύγχρονο νεοελληνικό παραμύθι, μια ιστορία ευαίσθητη, μες στην οποία ο αναγνώστης καλείται να αναπτύξει μια προσωπική σχέση με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της Πλουσίας και να ρίξει μια ματιά στα περασμένα μέσα από το βλέμμα της. Και όπως αποκάλυψε είναι επίσης κάτι που ξεκίνησε να γράφει για να διαβάζει η γυναίκα του μια δύσκολη στιγμή της ζωής της.

Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ...

ΚΑΙ ΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΜΟΥ ΤΣΟΥΠ ΕΔΩ 

13 σχόλια:

  1. καλημέρα ιωάννα μου!

    μου κίνησε το ενδιαφέρον το βιβλίο που μας προτείνεις. βασικά με κέρδισε η εξης σου φράση:

    " Η γραφη του ειναι διαφορετικη. Απλη σαν να σου λεει ενας γνωστος σου μια ιστορια. Το ενδιαφερον μενει αμειοτο με απλα τεχνασματα. "

    τετοια βιβλία μου αρέσουν! απεχθάνομαι τις πολλές λεπτομέρειες. Εχω διαβασει βιβλία που δσε ολόκληρες παραγράφους αναλύουν τη λεπτομέρεια τις λεπτομέρειας με αποτέλεσμα να κουράζομαι και να αφήνω αδιάβαστες τέτοιες παραγράφους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. εκφρασου μου εγω δεν ειμαι του στυλ αναλαφρου αλλα δεν ειχε τπτ αλλο η βιβλιοθηκη μας και μετα απο καιρο ναι μου αρεσε αυτο το ειχα στο νου μ οταν δεν το διαβαζα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φαίνεται ενδιαφέρον!! Με έβαλες σε πειρασμό να το διαβάσω..
    Καλημέρα γλυκιά μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. μην σου πω πως αν το διαβασεις θα εκτιμησεις τα ονειρα...κανε τον κοπο και βρες το μπορει λεω μπορει να σου αρεσει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Λοιπόν ακούγεται πολύ ενδιαφέρον... Λες να το' χει η βιβλιοθήκη μας; Θα το ψάξω.
    Ευχαριστούμε για την πρόταση!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Και είναι ένας εξαιρετικός άνθρωπος ο κύριος Αλεξίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. νικη μου μακαρι να το εχει γιατι αλλιως χανεις κατι πολυ καλο απλο και συγχρωνο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. γιαννη μου θελω να τον γνωρισω απο κοντα χουι βλεπεις εχω να βλεπω τους συγγραφεις που μου αρεσουν πολου καλο βιβλιο εχει και αλλο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΙΩΑΝΝΑ!!!!!!!
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ!!!!!!!!!!
    ΑΚΟΥΓΕΤΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ, ΘΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΩ ΝΑ ΤΟ ΒΡΩ!!!!
    ΣΗΜΕΡΑ ΣΗΜΕΙΩΣΑ ΑΛΛΑ 3 ΒΙΒΛΙΑ!!!!!!
    ΩΡΑΙΟ ΝΑ ΑΝΤΑΛΑΣΟΥΜΕ ΓΝΩΜΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΨΕΙΣ!!!!!!!!!!!
    ΝΑ ΠΕΡΝΑΣ ΚΑΛΑ!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια! Χαίρομαι που τα βιβλία δεν παλιώνουν και πάντα μπορεί να τα ανακαλύψει και να τα χαρεί κανείς! Καλό καλοκαίρι.
    Δημήτρης Αλεξίου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. κυριε αλεξιου μονο που ειστε απο αγρινιο που γραψατε για τα κερασια και εχετε μεσα και την ημερομηνια γενεθλειων μου το πηρα το βιβλιο και θα ηθελα να σας γνωρισω ευχαριστω που ειπατε κατι καλο εδω περα αν ερθετε θεσσαλονικη θα ηθελα να σας γνωρισω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Το διάβασα σε τρεις μερες,ευκολοδιαβαστο και δε θες να το αφήσεις απο τα χερια σου.Στα μειον του:πρωτο και κυριο η προοικονομια σε πολλα σημεια του διηγηματος.Προσσωπικα δε θελω να εχω ουτε ιδεα για το τι προκειται να γινει αργοτερα.Αλλα που δε μου αρεσαν ηταν η υπερβολικη χρηση των κερασιων στη ζωη της Πλουσιας.Το σημειο που πεθανε ο πατερας της επειδη του εκατσε το κουκουτσι στον οισοφαγο μου προκαλεσε γελιο και μου φανηκε αρκετα τραβηγμενο.Τελος,κουραστηκα να διαβαζω για εγκυμοσυνες και αποβολες που στο τελος δε θυμομουν ποσα παιδια ειχε καθε ηρωιδα και ποσα εχασε.Γενικοτερα ομως,περα απο αυτα τα σημεια μου αρεσε το βιβλιο και το προτινω ανεπιφυλακτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. χαχα σε ειπα ειναι απο τα βιβλια που ειναι ευκολα και ηρεμα. καλο μωρε. αλλα ειπαμε κερασια εχει ο τιτλος τι να εγραφε; παρε μολυβι και χαρτι και θα βρεις τι παιδια εχει ο καθενας βρε. αλλά καλό

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ο καθενας μας είναι σκηνοθέτης αυτου του άρθρου. δωσε την εικόνα σου με λέξεις